Mezi podněty Cyklisté sobě najdete spoustu lokálních problémů, s nadsázkou lze říct, že skoro každá ulice si zaslouží nějaké vylepšení. Mezi podněty jsou ale i návrhy na změny, které by významně zlepšily celkový komfort a konkurenceschopnost cyklistické dopravy ve svém širokém okolí: návrhy na zřízení chybějících propojení. A některé z nich si zaslouží vaši pozornost – a zejména hlas, kterým vyjádříte zájem o jejich realizaci.
Drážní stezka na Praze 10
Železniční trať mezi Záběhlicemi a Edenem bude během několika let napřímena a přeložena do polohy bývalého vršovického seřaďovacího nádraží. Opuštěné těleso tratě může být přebudováno na drážní stezku, která by s dalšími návaznosti mohla vést už od Petrohradské ulice (most přes Botič) až po zahrádkářskou kolonii u trianglu před Hostivaří. Vznikla by tím souvislá trasa, která by navíc měla částečně podobu „lineárního parku“, vnášejícího do území a pro cyklistickou dopravu zcela novou kvalitu. Vše nicméně závisí na tom, zda bude mít záměr podporu Prahy 10 a hlavního města. Podpořte tento podnět a získáme tak nástroj, který jej umožní prosadit.
Lávka přes Bělehradskou
Lávka přes Bělehradskou ulici na Praze 2 zajistí propojení Wenzigovy a ulice U Zvonařky. Půjde o zásadní řešení jinak bezpečně jen obtížně řešitelné křižovatky Bělehradské a Koubkovy. Akce bude patrně v rozpočtu Prahy pro rok 2016, je ale velmi žádoucí ji podpořit. Protože jakmile bude lávka, vzroste tím výrazně význam nedávno vzniklých signalizací na Wenzigově. A vzroste také potřeba zobousměrnění přilehlých ulic Wenzigovy a Ke Karlovu.
Propojení Holešovic a Stromovky na levém břehu Vltavy
Po zprovoznění Trojského mostu nakrátko fungovalo šikovné spojení po levém břehu Vltavy do Stromovky, umožňující vyhnout se přelidněné Trojské lávce. Bohužel bylo přerušeno stavbou silnice pro rekonstrukci čističky, a to ironicky jen krátce poté, co tamní cestu Cyklisté sobě vyčistili. Cestu je ale možné obnovit, ba co víc, protáhnout pod mostem Barikádníků až do ulice Varhulíkové. Tím by vzniklo krásné propojení dolních Holešovic a Stromovky, a vyhýbající se řadě ještě dlouho obtížně řešitelných míst. Praha 7 chce toto propojení zrealizovat, veřejná podpora jej ale může urychlit.
K propojení se vztahují dva podněty: První k opětovnému zprůjezdnění cesty mezi Trojským mostem a Stromovkou, a druhý ke zprůjezdnění loděnice a protažení cesty až do ulice Varhulíkové.
Přímé spojení na Barrandov
Po legálních trasách lze sídliště Barrandov dosáhnout jen s velkou zajížďkou. Od Hlubočep ale vedou k sídlišti dvě přímější cesty: chodník ulice K Barrandovu a tramvajová estakáda. S trochou úprav by zde mohlo vzniknout velmi pohodlné nové spojení. Oproti trase přes Klukovice ušetříte hned dva kilometry.
Místem se zabývají hned tři podněty, které si zaslouží váš hlas: Stezka podél ulice k Barrandovu, legalizace chodníku tramvajové estakády a dostavba stezky podél trati na Barrandov.
Lesní cesta Řepy – metro Motol
Ze sídliště Řepy jsou to ke stanici metra Motol slabé tři kilometry prakticky po vrstevnici. Cesta ale neexistuje. Zanedbaným lesoparkem V Borovičkách by přitom mohla vést velmi zajímavá spojnice z Řep jak k metru Motol, tak na Ladronku. Území je smutným příkladem oblasti zanechané svému osudu. Praha 5 a 6 by ale měly udělat něco pro jeho revitalizaci.
Co můžete udělat teď hned?
Jestliže vás tedy některý z podnětů zaujal, přidejte mu hlas na jeho stránce. Jak se to dělá?
- Přejdete na stránku podnětu (odkazy jsou výše).
- Přihlásíte se (nejste-li uživatelem Cyklisté sobě, musíte si založit účet)
- Kliknete na patřičnou šipečku nad počtem hlasů (viz obrázek)
A zajímají-li vás, jaké podněty na zlepšení udělali lidé ve vašem okolí, nejlepší způsob je prohlédnout si je v mapě podnětů na zlepšení na Prahou na kole, do které byly podněty Cyklisté sobě nedávno začleněny.
A to je celé. Příjemné klikání!