zdroj: Prahou na kole
Zanášení podnětů do mapy na webu Cyklisté sobě, jejich diskutování a zasílání na úřady má smysl. Existuje již dvacet podnětů označených jako vyřešené. Jejich přibývající seznam je vidět zde. Vybral jsem čtyři z nich, včetně jejich příběhu a někdy i korespondence.
Starostrašnická legálně
Podnět přidal Tomáš Vokatý v březnu 2014. V květnu jsem jej v jednom balíku s mnoha dalšími odeslal. Podněty k vylepšení cyklodopravy na Praze 10 posílejte cyklokoordinátorovi Danielu Bernardovi danielb@praha10.cz, v kopii Michalovi Křivohlávkovi michalkr@praha10.cz, který má na desítce na starosti komunikaci s veřejností. Nepsal jsem jim poprvé a věděl jsem, že spolupracují, můj mail vypadal takto:
Dobrý den,
Cykloobousměrka v Pelyňkové je hotová.
http://prahounakole.cz/zpravicky/nova- cykloobousmerka-u-depa- hostivar-pelynkova/
Mám fotky z terénu od čtenáře Prahounakole. Díky všem, co se o to zasloužili.Posílám seznam dalších návrhů, vzešlých od cyklistické veřejnosti, které jsem vám zatím neposlal. Možná na nich už v rámci možností pracujete.
http://www.cyklistesobe.cz/issues/403-krizeni-pro- cyklisty-pri-rekonstrukci- krizovatky-u-edenu
http://www.cyklistesobe.cz/issues/261-zkomfortneni-a- zjednoduseni-vedeni-x231
http://www.cyklistesobe.cz/issues/260-hvozdikova- legalizace-zobousmerneni- useku-pro-cyklisty
http://www.cyklistesobe.cz/issues/368-semafor-u-baumaxu- delsi-interval
http://www.cyklistesobe.cz/issues/248-na-lavce- zpruchodnit-pro-pesi- zprujezdnit-pro-cyklisty
http://www.cyklistesobe.cz/issues/289-legalizace- prujezdu-starostrasnickou
http://www.cyklistesobe.cz/issues/315-cykloobousmerka- ukrajinska Dále navrhuji výměny nepřerušovaných nastřelovacích retardérů na doporučených trasách i jiných bočních ulicích za polštářové.
Například:
Solidarity http://mapa.prahounakole.cz/misto/459/
Kolovratská
K Rybníčkům
V Rybníčkáchs pozdravem
Václav Kříž
Na webu Cyklisté sobě jsou desítky neodeslaných podnětů, které jejich autoři zřejmě nechtějí posílat sami (což není jejich povinnost, ač by to bylo ideální a mají pro to připravenou šablonu). Nestíhám a nemůžu se starat o všechno. Považuji za dobrý nápad, aby si podněty hlídaly a odesílaly místní skupiny nebo kdokoliv jiný. Po odeslání napište do diskusního vlákna například: V květnu 2014 jsem odeslal Praze 10. V červnu byly značky ve Starostrašnické vyměněny. Úřad MČ Praha 10 připravoval tuto změnu zcela nezávisle na podnětu už zhruba před rokem a půl, žádost o přeznačení na TSK šla někdy začátkem roku 2014. Je zde vidět,že veřejný zájem se protnul se záměrem Prahy 10. Podnět je důležitý, protože legitimizuje, že městská část to nedělala sama pro sebe. Zároveň ukazuje, že vyměnění několika cedulí nejde v Praze tak rychle. Ve schvalování a realizaci jsou zapojení různí hráči a nemusí být jasně vidět, u kterého postup vázne.
Zarovnané koleje Podolská
Při odbočení od Vltavy směrem na Pankrác či Kavčí hory je jeden blok kostek. Je nutné několikrát překřížit na hrbolatých kostkách tramvajové koleje. V oblouku vedoucím z Podolské do (trochu neobvykle) opět Podolské ulice byly několik centimetrů vystouplé koleje příčinou nepříjemných pádů. Při přecházení na přechodu o ně šlo snadno zakopnout. Podnět posílali lidé z Podolí, kterým to vadilo. Oblouk v dubnu 2014 Dopravní podnik předláždil, aby dlažba lícovala s hlavou kolejnice. Zasloužené poděkování mailem od konkrétních lidí pak dostal Odbor Správy a technického zajištění dopravní cesty tramvaje Dopravního podniku. Bylo jím přislíbeno, že pokud to finanční situace dovolí, proběhne i oprava dolního hrbolatého úseku. Samotný podnět na webu Cyklisté sobě pak potvrdil, že vystouplé koleje lidem vadily.
Legální odbočení Prokopovo nám.
Když přijedu na Žižkov pěším tunelem z Karlína, potřebuji na konci Chlumovy zabočit doprava, abych mohl stoupat Milíčovou dál. Rok či déle bylo odbočení doprava zakázáno. Po podnětu z března zde může od července legálně odbočit kdokoliv, kdo neřídí nákladní vozidlo těžší než 3,5 tun.
Následující mail je příkladem, jak pomalu se šíří informace. Už v březnu jsem potřeboval vědět to, co jsem se dozvěděl v červenci: na Praze 3 je správný postup poslat podnět místostarostovi Ondřeji Rutovi, který bude konstruktivní podněty ve schvalovacím procesu na své městské části prosazovat.
Posílat vedoucímu Odboru dopravy mi dává smysl na městské části, kde je cyklodoprava pod rozlišovací schopnost politiků, což není případ Prahy 3. Politiky mi přijde zbytečné zatěžovat s instrukcí, kde všude dát pod slepou dodatkovou tabulku „mimo: symbol kola“.
V březnu jsem ale napsal:
podatelna@praha3.cz
a v kopii rovnou vedoucímu odboru dopravy, aby to měl hned: martinv@praha3.cz
a v kopii pro informaci Cyklokomisi magistrátu: cyklo@cityofprague.cz
Prosím podatelnu o potvrzení příjmu
Vedoucí Odboru dopravy MČ Praha 3
Vážený pane Vančura,
zasílám seznam opatření pro usnadnění jízdy na kole, která spočívají v
úpravách svislého dopravního značení.Pod jednotlivými odkazy najdete umístění a zdůvodnění:
http://www.cyklistesobe.cz/issues/344-lukasova-neztratis- se
http://www.cyklistesobe.cz/issues/495-legalizace-nam-jiriho-z-lobkovic
http://www.cyklistesobe.cz/issues/356-dovoleni-odboceni- z-prokopova-nam
http://www.cyklistesobe.cz/issues/357-dovoleni-odboceni- z-cimburkovy
http://www.cyklistesobe.cz/issues/358-legalizace- jeseniova Pokud bude z Vaší strany zájem, rád zašlu další návrhy, a to především na jednosměrky, kde je účelné umožnit jízdu na kole v obou směrech
Prosím o informaci jakým způsobem byl tento podnět vyřízen.
Těším se na spolupráci
Děkuji a s pozdravem,Václav Kříž
A nakonec vjezd k metru Ládví před a po, 2013 a 2014.