Praha 1 chce zakázat jízdu na kole v pěších zónách v centru

Prohlásil to náměstek pro dopravu Richard Bureš na Facebooku v této diskusi.

praha1_bures_zakaz_kol_v_pesich_zonach

Důvodem jsou údajně „zvlčilé“ turistické agentury, které po zákazu segwayí přešly na elektrické „rádobykoloběžky“. Je ale zřejmé, že tento zákaz dále zhorší podmínky pro jízdu na kole v centru Prahy, když patrně bez náhrady znemožní průjezd centrem mimo komunikace přetížené automobilovou dopravou. Pro ty, kdo brojí proti cyklistům je to příhodné, protože jízda na kole bude omezena alibisticky ze zástupných důvodů.

Věc je urgentní, zákaz má jít na radu MČ už v úterý 2. 5.

Dodatkové informace

Zákaz segwayů v Praze vznikl na základě nepříliš opodstatněného rozhodnutí Ministerstva dopravy, že segway je chodec.

V Praze existují turistické agentury, které pravidla dodržují, a takové, které na to kašlou. Pražská Asociace segway, sdružující ty slušné, před několika dny prohrála soud, který by zákaz segwayí v Praze zpochybnil.

Po zákazu segwayí přešly agentury zpravidla na elektrické koloběžky.

Tyto koloběžky se zpravidla pohánějí „plynem“ v řidítkách bez nutnosti odrážet se, což znamená, že NEJSOU JÍZDNÍMI KOLY a PČR je z pěších zón může vykázat. Přesto se Praha 1 chystá řešit problém zákazem jízdních kol.

Způsobuje-li jízda na těchto koloběžkách problémy, je možné to řešit jinými způsoby než plošným zákazem, například:
– zaměřením PČR na tyto provozovatele, důslednou kontrolou jejich vozidel, a postihování nebezpečného chování (jízda nad 20 km/h, apod.)
– Přikázáním minimálního vzájemného odstupu všech vozidel na pěší zóně na 20 metrů, což znemožní provozování „vláčků“
– Snížením rychlosti v zónách na 15 km/h.
A pokud už zákaz, tak minimalizovat vedlejší škody
– omezením zákazu na „turistické“ hodiny a měsíce
– vytvořením koridorových průjezdů jinak nedovolenými pěšími zónami

 

Stránky podporuje Hlavní město Praha v rámci projektu “Cyklisté Praze.”


Blog Cyklisté sobě byl v rámci projektu Podpora udržitelného rozvoje skrze komunitní spolupráci podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz.

Další z rubriky

O nové žalobě ohledně Karlína podrobněji :)

Spolek Auto*Mat se před několika dny účastnil podání dalšího návrhu na zrušení opatření obecné povahy (správní žaloby) „řešící“ cykloobousměrky v Karlíně. Stručně se o tom zmiňuje..více

Fotoreport z Vinohradské :)

Rekonstrukci Vinohradské se věnuji ze své pozice v Auto*Matu dlouhodobě. Již v roce 2015 jsem za spolek Auto*Mat podával připomínky ke koncepční studii, kterou tehdy..více

Podněty Cyklisté sobě předané městským částem Praha 1 – 6 :)

V březnu a červnu 2017 jsem poslal na městské části Praha 1 – 6 celkem zhruba 70 podnětů z databáze Cyklisté sobě. Podrobnosti k zaslaným..více

Cykloaktuality z Horních Počernic :)

Aktuální cyklodění v Horních Počernicích lze nalézt na stránkách  http://www.pocernice.cz/obcan/doprava/cyklo/.

Připomínku proti rušení cykloobousměrek v Karlíně lze podat jen do 9.2. Auto*mat radí, jak na to. :)

Vzor pro formálně správné podání připomínky a koncept připomínky Auto*matu najdete v tomto veřejně přístupném google docu.

Dejvická je zobousměrněná :)

Píše se rok 2016 po Kristu a celá Dejvická je pro jízdní kola obousměrná. Celá? Ne! Krátký jižní úsek podél železniční trati u Hradčanské stále odolává šlapajícím nájezdníkům. Začněme..více
Whoooaaaaa, tak pan Json nechodi do práce!
Whoooaaaaa, tak pan Json nechodi do práce!
webdesign by 2046