Prohlásil to náměstek pro dopravu Richard Bureš na Facebooku v této diskusi.
Důvodem jsou údajně „zvlčilé“ turistické agentury, které po zákazu segwayí přešly na elektrické „rádobykoloběžky“. Je ale zřejmé, že tento zákaz dále zhorší podmínky pro jízdu na kole v centru Prahy, když patrně bez náhrady znemožní průjezd centrem mimo komunikace přetížené automobilovou dopravou. Pro ty, kdo brojí proti cyklistům je to příhodné, protože jízda na kole bude omezena alibisticky ze zástupných důvodů.
Věc je urgentní, zákaz má jít na radu MČ už v úterý 2. 5.
Dodatkové informace
Zákaz segwayů v Praze vznikl na základě nepříliš opodstatněného rozhodnutí Ministerstva dopravy, že segway je chodec.
V Praze existují turistické agentury, které pravidla dodržují, a takové, které na to kašlou. Pražská Asociace segway, sdružující ty slušné, před několika dny prohrála soud, který by zákaz segwayí v Praze zpochybnil.
Po zákazu segwayí přešly agentury zpravidla na elektrické koloběžky.
Tyto koloběžky se zpravidla pohánějí „plynem“ v řidítkách bez nutnosti odrážet se, což znamená, že NEJSOU JÍZDNÍMI KOLY a PČR je z pěších zón může vykázat. Přesto se Praha 1 chystá řešit problém zákazem jízdních kol.
Způsobuje-li jízda na těchto koloběžkách problémy, je možné to řešit jinými způsoby než plošným zákazem, například:
– zaměřením PČR na tyto provozovatele, důslednou kontrolou jejich vozidel, a postihování nebezpečného chování (jízda nad 20 km/h, apod.)
– Přikázáním minimálního vzájemného odstupu všech vozidel na pěší zóně na 20 metrů, což znemožní provozování „vláčků“
– Snížením rychlosti v zónách na 15 km/h.
A pokud už zákaz, tak minimalizovat vedlejší škody
– omezením zákazu na „turistické“ hodiny a měsíce
– vytvořením koridorových průjezdů jinak nedovolenými pěšími zónami