V průběhu letních prázdnin a září jsme pod hlavičkou Cyklisté sobě uspořádali tři vyjížďky po připravovaných akcích Technické správy komunikací, zadaných zadávacími kartami pro rok 2016. Tento článek se věnuje první z nich, která proběhla v sobotu 16.7. a seznámili jsme se na ní s připravovanými trasami A430 a A43. Vyjížďky se účastnilo asi osm lidí včetně několika „cyklopozitivních“ politiků z Prahy 11 a Horních Počernic. Provázeli ji Vratislav Filler a Václav Kříž.
Zadání trasy A430 z Hostivaři do Hloubětína si dalo za cíl legalizaci chodníků ulice Průmyslové, s minimem nezbytných stavebních úprav. Na projížďce jsme si ověřili průjezdnost navržené trasy i hlavní problémová místa, o kterých jsme už věděli: Schodiště jižně od zastávky Rádiová, benzínovou pumpu přerušující chodník naproti Objízdné, schody od viaduktu přes Rokytku do ul. V Chaloupkách. Nepříjemným zjištěním byl často velmi špatný stav chodníků navržených k legalizaci, asfalt je v řadě úseků podrostlý kořeny stromů.
V Hloubětíně nás přivítal cyklokoordinátor Prahy 14 Václav Kříž a seznámil nás s řadou legalizací kolem křižovatky Kbelská – Poděbradská, realizovaných v posledních dvou letech. Zajímavostí je zde gerilový nájezd na stezku Rokytka od Poděbradské, který byl pár let po realizaci dokonce „posvěcen“ zřízením směrového značení k trase A26. Dojeli jsme k bývalému přejezdu přes vlečky za vozovnou Hloubětín, kudy by měla na sever pokračovat druhá velká trasa zadaná v roce 2016, A43. Cílem tohoto, víceméně souběžného zadání, je připravit realizaci klidové páteřní trasy, vedené od Proseka přes Hloubětín, Hrdlořezy a Malešice do Hostivaře. Dozvěděli jsme se, že v rámci rekonstrukce trati 231 bude rozšířen stávající propustek tak, aby bylo možné vedení trasy, a bavili jsme se o vedení trasy v tělese bývalých vleček, které bude pod ulicí Kolbenovou využito pro obslužnou komunikaci nově zahájené výstavby.
Vydali jsme se na jih po stezce Rokytka. Za jejím koncem nás směrem do Hrdlořez příjemně překvapily nové cesty v revitalizovaném údolí říčky, vyhýbající se již totálně rozbité cestě podél zahrádek. Obtížnější bude najít bezpečný průjezd starými Hrdlořezy. Bezpečné řešení pro ulici Pod Táborem se nepochybně neobejde bez legalizace chodníku. Malešice jsme objeli nyní uzavřeným mostem do Sazečské. areálem. V této oblasti je více alternativ vedení trasy. My se pokusili pokračovat areálem Dopravního podniku, za kterým je lávka přes Štěrboholskou radiálu. K ní jsme ale nedojeli, Sazečská je na konci uzavřena oploceným dvorem. Po troše kličkování jsme se dostali k Rabakovské a projeli budoucí mimoúrovňovou křižovatkou V Rybníčkách. Pak dále kolem Trianglu a po dalším již proznačeném fragmentu trasy A43 v Pražské ulici do Hostiavaře. Zde jsme se pokusili najít místo, kde se bude snad už v příštím roce stavět nová lávka přes Botič, objíždějící pro kola nesjízdnou lávku na Kozinově náměstí. Projeli jsme si podél Botiče starou Hostivař po staré Greenwayi Botič a shodli se, že zde to není vhodné pro budoucí vedení jakékoliv frekentované trasy. Projížďku jsme zakončili v restauraci Pod Hrází v ulici Na Břehu.