V úterý 31.5. pořádali Cyklisté sobě exkurzi po karlínských cykloobousměrkách. Důvodem bylo stanovení, které primárně zavádí zóny placeného stání, sekundárně ale také likviduje část cykloobousměrek a ostatní převádí na vyhrazené cyklopruhy, což je v dopravně zklidněné zóně 30 km/h nežádoucí řešení.
Exkurze se zúčastnilo víc než patnáct lidí. Na exkurzi byli přítomni zástupci (a zastupitelé) městské části Praha 8, zástupce TSK a projektant původního řešení, Tomáš Cach, a také zástupci redakce Prahou na kole. V průběhu asi hodinové pěší exkurze jsme si prohlédli jak širší karlínské ulice, kde bude cykloobousměrnost zachována, tak oblast užších místních uliček, kde se plánuje zrušení cykloobousměrek, částečně dokonce v obytné zóně.
Zajímavou informací bylo, že kontroverzní vyznačení cyklooubousměrek pouze jednostrannými zákazy vjezdu motorových vozidel nebylo zřízeno z důvodu úspory dopravního značení, ale právě proto, aby byli řidiči na vjezdu do cykloobousměrky přesvědčeni, že obousměrná jízda ulicemi autem je možná, a byli tím k cyklistům ohleduplnější. Nelegální je tak v zásadě pouze projetí značky na počátku protisměru, a nikoliv samotná jízda v protisměru, což ale bylo v době vzniku ze strany PČR navrženo jako vhodné řešení.
Cykloobusměrkami v Karlíně se zabývá komise Rady města pro cyklistickou dopravu na svém jednání v úterý 7. 6. Do 18. 6. může veřejnost připomínkovat navržené stanovení, více se dozvíte na stránce podnětu Cyklisté sobě zde.