Ve čtvrtek 19. května uspořádali Cyklisté sobě exkurzi po ulicích Vršovické a Bělehradské. Kromě zájemců z místních skupin Cyklisté sobě byli přizváni a přítomni také zástupci Institutu plánování a rozvoje a Technické správy komunikací. Díky tomu jsme se mohli na řadě míst seznámit s detaily zlepšujícími fungování rekonstruovaných ulic, ale i více o pozadí vzniku některých cykloopatření, která na Prahou na kole vyvolala dosti odmítavou reakci (Vršovická, Bělehradská).
![OLYMPUS DIGITAL CAMERA](https://blog.cyklistesobe.cz/wp-content/pnk/uploads/P1013585-548x410.jpg)
Debata u pěkně řešeného signalizovaného přechodu pro chodce nepřerušujícím cyklopruhy. Signalizace zde není zcela nezbytná, dozvěděli jsme se, že vznikla na požadavek městské části kvůli nedaleké škole.
![OLYMPUS DIGITAL CAMERA](https://blog.cyklistesobe.cz/wp-content/pnk/uploads/P1013592-548x410.jpg)
Před ulicí Sportovní ukazuji, že cyklisté jedoucí přímo se zde musí řadit z řady důvodů nevhodně do levého pruhu.
![OLYMPUS DIGITAL CAMERA](https://blog.cyklistesobe.cz/wp-content/pnk/uploads/P1013601-548x410.jpg)
Chybějící napojení cyklostezky podél Botiče na druhou stranu vozovky. Zde by bylo nutné přeřešit celý koncept jízdy autobusů po tramvajovém pásu, což se asi nikomu moc nechtělo.
![OLYMPUS DIGITAL CAMERA](https://blog.cyklistesobe.cz/wp-content/pnk/uploads/P1013620-548x410.jpg)
Zástupci Auto*Matu a IPR diskutují o možnosti legalizovat jízdu po chodníku v horní části Bělehradské.
Výsledkem jednání byla shoda na možnosti zlegalizovat pro jízdu na kole stoupání po chodníku ulice Bělehradské. V této věci jsem proto za Cyklisty sobě začal jednat s městskou částí Praha 2 a odborem Rozvoje a financování dopravy magistrátu.