Ve čtvrtek 19. května uspořádali Cyklisté sobě exkurzi po ulicích Vršovické a Bělehradské. Kromě zájemců z místních skupin Cyklisté sobě byli přizváni a přítomni také zástupci Institutu plánování a rozvoje a Technické správy komunikací. Díky tomu jsme se mohli na řadě míst seznámit s detaily zlepšujícími fungování rekonstruovaných ulic, ale i více o pozadí vzniku některých cykloopatření, která na Prahou na kole vyvolala dosti odmítavou reakci (Vršovická, Bělehradská).

Debata u pěkně řešeného signalizovaného přechodu pro chodce nepřerušujícím cyklopruhy. Signalizace zde není zcela nezbytná, dozvěděli jsme se, že vznikla na požadavek městské části kvůli nedaleké škole.

Před ulicí Sportovní ukazuji, že cyklisté jedoucí přímo se zde musí řadit z řady důvodů nevhodně do levého pruhu.

Chybějící napojení cyklostezky podél Botiče na druhou stranu vozovky. Zde by bylo nutné přeřešit celý koncept jízdy autobusů po tramvajovém pásu, což se asi nikomu moc nechtělo.

Zástupci Auto*Matu a IPR diskutují o možnosti legalizovat jízdu po chodníku v horní části Bělehradské.
Výsledkem jednání byla shoda na možnosti zlegalizovat pro jízdu na kole stoupání po chodníku ulice Bělehradské. V této věci jsem proto za Cyklisty sobě začal jednat s městskou částí Praha 2 a odborem Rozvoje a financování dopravy magistrátu.

