Diskuse o rekonstrukci/revitalizaci Husitské a Koněvovy

Tomáš Kolařík

Včera Kauza 3 pořádala diskusi „Jak proměnit Husitskou a Koněvovu?“. Diskuse mi bohužel přišla z větší části mimo to, o čem bychom se měli bavit, tedy o budoucí podobě ulice. Ale asi to bylo způsobeno i tím, že nebyly představeny plány TSK na rekonstrukci Husitské a Koněvovy ulice. Stále mám mnoho nezodpovězených otázek.

1. PŘECHODY – Jak budou řešeny přechody? V plánech, které jsem viděl z roku 2012 chyběly přechody např. v ulicích Hájkova, Ostromečská nebo „nad Billou“. Asi by bylo pro funkci města vhodné, aby každá ulice měla svůj přechod pro chodce, jinak se fungování ulice, rozvoj obchodů apod. nezlepší.

2. TRAMVAJE – Pan architekt z IPR včera řekl, že metro D se na Žižkov stavět nebude, že Žižkov obslouží tramvaje. Tak se tedy ptám, jestli současný plán na rekonstrukci Husitské a Koněvovy ulice ponechává možnost budoucí obnovy tramvajové trati (tedy za předpokladu zklidnění dopravy). Nebo zúžení vozovky, ostrůvky a další prvky tuto možnost do budoucna vylučují.

3. STROMY – vítám snahu IPR o doplnění plánu TSK o výsadbu stromů, současná ulice je prašná, hlučná a neútulná. Stromy jednoznačně pomohou ulici zatraktivnit. Jenom by možná měla proběhnout diskuse nad vhodnými stromy, protože mi přijde že každá ulice má jiný druh a třeba v naší ulici Domažlická si lidé stěžují na pily, mízu apod. která celou sezónu znečišťuje ulici, tak výběr asi nebude lehký…

4. DÁLKOVÁ AUTOBUSOVÁ DOPRAVA – to asi není úplně dotaz na Magistrát či IPR, spíše na Prahu 3, ale zaznělo včera mnohokrát, že dálkové autobusy do Polska, na Slovensko i po ČR by měly být na Husitské a Koněvově zakázány. Myslím si, že tento problém je snad nejlépe řešitelný, tedy pokud by Praha 3 chtěla.

5. CYKLO PIKTOGRAMY – včera zaznělo, že návrh IPR ruší cyklo piktogramy. Tedy min. ten do kopce. To mi přijde jako veliká chyba. Lidé na kole po ulici jezdí a jezdit budou, min. proto, že třeba v ulici bydlí, nebo jedou do místa přímo na ulici a nemohou tak využít „objížďku“ po cyklostezce. Osobně ulicí jezdím o víkendech na Masarykovo nádraží. V Husitské pod železničním viaduktem již piktogramy namalovány jsou, tak by byla veliká škoda, kdyby to na Husitské a Koněvově nenavazovalo.

Rekonstrukce Husitské a Koněvovy významně ovlivní celou oblast Žižkova, pokud se rekonstrukce povede, může to být jedna z nejhezčích ulic na Žižkově. Osobně se také rozhoduji podle výsledku jednání této rekonstrukce jestli zůstanu na Žižkově nebo se přestěhuji třeba právě do zmiňovaných Vršovic a věřím, že budoucí podoba ulice ovlivní atraktivitu a tím i osídlení vč. okolních ulic.

Škoda, že na radnici Prahy 3 není nikdo schopnější, protože taková důležitá rekonstrukce/revitalizace by si jistě žádala podobné dotazníkové šetření jako bylo u Tachovského náměstí.

 

Stránky podporuje Hlavní město Praha v rámci projektu “Cyklisté Praze.”


Blog Cyklisté sobě byl v rámci projektu Podpora udržitelného rozvoje skrze komunitní spolupráci podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz.

Další z rubriky

O nové žalobě ohledně Karlína podrobněji :)

Spolek Auto*Mat se před několika dny účastnil podání dalšího návrhu na zrušení opatření obecné povahy (správní žaloby) „řešící“ cykloobousměrky v Karlíně. Stručně se o tom zmiňuje..více

Fotoreport z Vinohradské :)

Rekonstrukci Vinohradské se věnuji ze své pozice v Auto*Matu dlouhodobě. Již v roce 2015 jsem za spolek Auto*Mat podával připomínky ke koncepční studii, kterou tehdy..více

Podněty Cyklisté sobě předané městským částem Praha 1 – 6 :)

V březnu a červnu 2017 jsem poslal na městské části Praha 1 – 6 celkem zhruba 70 podnětů z databáze Cyklisté sobě. Podrobnosti k zaslaným..více

Cykloaktuality z Horních Počernic :)

Aktuální cyklodění v Horních Počernicích lze nalézt na stránkách  http://www.pocernice.cz/obcan/doprava/cyklo/.

Praha 1 chce zakázat jízdu na kole v pěších zónách v centru :)

Prohlásil to náměstek pro dopravu Richard Bureš na Facebooku v této diskusi. Důvodem jsou údajně „zvlčilé“ turistické agentury, které po zákazu segwayí přešly na elektrické..více

Připomínku proti rušení cykloobousměrek v Karlíně lze podat jen do 9.2. Auto*mat radí, jak na to. :)

Vzor pro formálně správné podání připomínky a koncept připomínky Auto*matu najdete v tomto veřejně přístupném google docu.
Whoooaaaaa, tak pan Json nechodi do práce!
Whoooaaaaa, tak pan Json nechodi do práce!
webdesign by 2046