Podněty na webu a další setkání

Nová platforma pro podněty na řešení problémových míst pro cyklisty, Cyklisté sobě, ožívá. Stovka uživatelů, 175 podnětů na zlepšení, dvanáct skupin v Praze a tři pilotní v Brně a Ostravě a Pardubicích. To jsou výsledky zkušebního provozu stránek Cyklisté sobě.

Jezdíte na kole přes problémové místo (nebo více), chtěli byste, aby s tím někdo něco udělal, ale nemáte čas ani chuť na aktivismus? Pak je web Cyklisté sobě pro vás to pravé. Na webu Cyklisté sobě můžete prostě jenom zakreslit svou cestu do práce a označit problémová místa, která vám vadí. A to je celé. Díky hlasům pro problémy, které vás pálí, mohou ti, kdo mají víc času (třeba na korespondenci s úřady) a pracují s webem soustavněji, použít pádný argument: Tohle si nikdo nevymýšlí pro sebe, ale pro skutečné lidi, kteří s tím místem mají skutečný problém.

Na web můžete přidávat vlastní problémová místa a diskutovat k těm stávajícím – navrhovat lepší řešení, přispět lepší znalostí místa nebo argumentem. Případně se můžete zapojit do místní skupiny, která se pak snaží problémové místo vyjednat s městskou částí nebo magistrátem.

Ve středu 22.1. pak proběhne další setkání příznivců iniciativy Cyklisté sobě, kam jsou srdečně zváni všichni, kteří chtějí, aby se podmínky pro jízdu na kole v Praze dále zlepšovaly.

Prahou na kole běží s podporou Citybikes:
Elektrokola, skládací kola, městská kola

Pro seznámení s webem jsme pro vás vybrali několik podnětů, které by mohly zajímat mnoho z vás, pravidelných městských cyklistů.

A23 – Vjezd z ulice Sekaninova na stezku podél Botiče

Stránka podnětu zde.

V rámci úpravy křižovatky pro cyklisty vytvořen velmi problémový vjezd na cyklostezku ze Sekaninovy ulice. Fotografii Martina Šubrta už možná znáte:

V komentářích najdete zkušenosti s průjezdem:

Dnes ráno teplota s rezervou nad nulou, tedy jsem trochu proti přesvědčení použil tu nebezpečnější volbu ze dvou možných. Než abych zmizel z proudu aut jak čert v obláčku dýmu, spartakiádní cvik před auty, zatáčka po barvě, přes louži a hned na betonový poměrně krátký nájezd. Pocity vcelku nic moc, ztracená rychlost v zájmu bezpečnosti. Podle stop už několik jezdců přede mnou si to aspoň trochu narovnávalo při výjezdu.

Schválně jsem jel kolem třicítky, abych vyzkoušel, jestli to v takové rychlosti jde. Vůbec mi nepřišlo, že by byl problém s tím, že by začátek nájezdu byl příliš daleko v křižovatce. Hlavní problém je v tom, že mě to začalo vynášet na ty balisety na protější straně a taky na tu značku, která je na fotce schovaná za tou lampou. Navíc se před chodníkem udělala louže, což je dost nepříjemné, protože bylo nutné zabrzdit před ní. Musel jsem dost prudce brzdit, protože tam prostě není šance jak rychlost snížit plynule.

Dá se předpokládat, že se bude moct udělat alespoň to zmírnění šikany a nějaké řešení na vjezdu, aby se na cyklostezku nemuselo vjíždět jediným místem, kde je louže. I proto je důležitý hlas každého, kdo tam jezdí.

Zprůjezdnění Sokolovské

Stránka podnětu zde.

Zprůjezdnění Sokolovské ulice pro cyklisty mezi ulicemi K Olympiku a Kaizlovy sady. V současnosti nelze legálně projet (po chodníku nebo tramvajovém pásu).

Z diskuse: Odbor dopravy MČ P8 o problému ví a chce ho řešit. Považuje za absurdní, že Sokolovská byla takto zaslepena. Jako nejlepší řešení se nabízí odstranění obrubníků, bloků a dlažby tak, aby byl možný v obou směrech vždy 1,5 metrů široký průjezd do uzavřené vozovky. Optimální řešení úseku Za Invalidovnou – Invalidovna by vyžadovalo i změny dopravního značení, vyznačení přednosti a zvýraznění pohybu cyklistů po Sokolovské. Odbor dopravy MČ P8 se v září 2013 slíbil tím zabývat, ale dle něj řešení není tak snadné jak vypadá.

Místo je v jednání, váš hlas by věci nicméně nepochybně urychlil.

Edit 2.4.2014: Odbor dopravy Prahy 8 sice problém řešit chce, ale řešit ho nebude. Dle slov jeho vedoucího z března 2014: „Se Sokolovskou se bohužel v tuto chvíli nic dít nebude, stav je finální a nic se s ní jiného neplánuje (je tam vysoutěžená a realizovaná inline dráha), realizoval to tenkrát odbor životního prostředí“

Cykloobousměrka Praha 2 – Ke Karlovu

Stránka podnětu zde.

Je to komfortní trasa z centra na Nuselský most. Provoz je zde minimální a ulice široká, při cestě od Karláku jsou ale cyklisté vyháněni na chodník Sokolské. Pokud je známo, tak na cykloobousměrku je dokonce už i projekt, který se jenom někde zasekl. Silnější podpora by v tomto případě rozhodně pomohla.

A2 – Ledařská x U Kempinku

Stránka podnětu zde.

Řidiči jezdící ulici U Kempinku hledají vlevo místo na zaparkování a nerespektují nerozlišenou křižovatku, kde mají dát přednost cyklistům jedoucím zprava. Je to frekventované místo, které by si žádalo zvýraznění přednosti.

Místo leží na páteřce A2 a je cyklisty velmi frekventované. Současně ale leží na Praze 4, kde je přístup k cyklistům nepříliš vstřícný.

Hlubočepská, A12

Stránka podnětu zde.

Ulice je využívána jak dopravními, tak rekreačními cyklisty včetně rodin s dětmi a slouží jako hlavní cyklistická tepna směrem do Prokopského údolí. Provoz, není silný, ale neobydlená oblast svádí k překračováni maximální povolené rychlosti. Na chráněném průjezdu A12-A22 jde o nejnebezpečnější úsek.


(foto Miroslav Skřípek).

Jako technicky proveditelné řešení se zdá (plus mínus) cyklopruh nebo piktokoridor pro směr dolů a legalizace jízdy po chodníku (stezka pro chodce s povolenou jízdou kol) pro směr nahoru, s úpravami schodišť a obrub pod viaduktem.

K podnětu už je poměrně rozsáhlá diskuse, kde je možné dočíst se mnoho podrobností o možnostech technického řešení, částečných objízdných trasách a podobně.

Pro sebe i pro vás

Prahou na kole pro vás, koho platforma zaujala, pořádá další ze setkání iniciativy Cyklisté sobě, a to ve středu 22.1. mezi 18 a 20 hodinou. Schůzka je určena jak pro ty z vás, kdo se chtějí blíže seznámit s možnostmi, které web nabízí, tak pro ty, kdo by rádi věnovali zlepšování podmínek pro jízdu na kole více času a chtějí se seznámit s podobně smýšlejícími lidmi, aktivními již v místních skupinách.

Předběžný program:

  • informace o dění v podpoře cyklodopravy na městských částech a magistrátě,
  • inofrmace o dění ve skupinách Cyklisté sobě,
  • školení na web cyklisté sobě,
  • debata, o možnostech iniciativy a systému Cyklisté sobě,
  • konzultace aktivit v místních skupinách.

Místo konání schůzky bude upřesněno. Prosím, aby ti, kdo mají zájem, svou účast předběžně potvrdili na adrese redakce@blog.cyklistesobe.cz

 

Stránky podporuje Hlavní město Praha v rámci projektu “Cyklisté Praze.”


Blog Cyklisté sobě byl v rámci projektu Podpora udržitelného rozvoje skrze komunitní spolupráci podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz.

Další z rubriky

Web cyklistesobe.cz bude končit :)

Stránky cyklistesobe.cz jsou od prosince 2023 postupně nahrazovány:Novým systémem pro sledování podnětů spolkem AutoMat.Formulářem pro vkládání podnětů spolku AutoMat. Se zprovozněním nového systému Cyklisté sobě,..více

Podzimní setkání Cyklisté sobě: cykloobousměrky, VHD a mapaton :)

09. 10. - Oznámení
Po hektickém září nastává poněkud klidnější čas a mohu vás tak pozvat na podzimní setkání Cyklisté sobě. Jako vždy v úterý ke konci měsíce od..více

Setkání cyklisté sobě v úterý 26. 9. a další pozvánky :)

Zvu vás na pravidelné setkání Cyklisté sobě, které proběhne po prázdninové pauze v úterý 26. září od 17 hodin. V kanceláři Auto*Matu, naposledy na adrese Bořivojova 108...více

Cykloaktuality z Horních Počernic :)

Aktuální cyklodění v Horních Počernicích lze nalézt na stránkách  http://www.pocernice.cz/obcan/doprava/cyklo/.

Prostříhání stezky a zřízení nájezdů na obrubník (Kbelská) :)

Minulou sobotu byl po nějakém čase opět v Praze kousek od kbelského letiště spatřen neobvyklý jev. Asi 10 neuniformovaných pracovníků s bicykly a nářadím se..více

Zveme vás na cyklovýlet Počernicemi a nejbližším okolím :)

05. 05. - Oznámení
V sobotu 16. května vás ve spolupráci s úřadem MČ Horní Počernice zveme na cyklovýlet do našeho okolí. Sejdeme se v 9:30 u počernického nejvýchodnějšího hřbitova na..více

Nové podněty

    Populární podněty

    webdesign by 2046