Cykloopatření v okolí vídeňského konferenčního centra

Při nedávné návštěvě Vídně jsem se soustředil na cyklistické řešení v těsné blízkosti tamního kongresového centra, ve snaze zjistit, jak je zde řešen přístup pro cyklisty a jak je ošetřeno vedení páteřních tras v okolí. Výsledek je inspirující.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Při blízké stanici metra je rozcestí hlavních městských cyklotras.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Toto je hlavní příchod od metra ke kongresovému centru, přechod kříží vjezd do smyčky pro veřejnou dopravu a taxi. Přechod je doplněn cyklopřejezdem navazujícím plynule na bezbariérovou rampu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Přímá cesta ke kongresovému centru je doprovázena rampou, která slouží společně pro handicapované a cyklisty.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rampa shora. Cyklotrasa pokračuje místem, kde jsem stál. Vlevo bezbariérové odbočení směrem ke Kongresovému centru.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na přístupové cestě přímo k centru je přísně zakázána jízda na skateboardu a bruslích. O jízdě na kole se zde nehovoří.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jak by se sem také ti lidé na kole dostali? (Upozorňuji, že hlavní cyklotrasa předpolí KC míjí, cykloprovoz je tu tedy velmi slabý. Přesto není jízda na kole zakázána, cyklisté se přizpůsobí převažujícímu režimu.)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zajímavě je řešen příjezd před centrum pro IAD. Ten využívají jen VIP a taxíky, za den nejvýš v řádu desítek aut. Komunikace se vynoří z nižší úrovně, „předjede“ před centrum…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

…a opět se zanoří o úroveň níž. Na kole se do katakomb nezanořujete, pokračujete po povrchu. Nenechte se ale klamat, pod touto úrovní jsou cca čtyři patra podzemních garáží, v zásadě na úrovni původního terénu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na areál kongresového centra navazuje několik obytných budov (včetně cca 30patrového věžáku). Příjezd na kole zezadu je také zajištěn.

Celá situace vypadá následovně (foto mapy google):

cyklo_kongresove_centrum_wien

Obdobné řešení by jistě bylo možné i v Praze. Páteřní trasa A41 od Nuselského mostu do ulice Na Pankráci  se předprostoru kongresového centra docela dobře vyhýbá, samotná plaza před KC pak může být legalizována pro místní pohyby.

Základní koncept legalizace okolí Kongresového centra v Praze může bez problémů vypadat třeba následovně:

Praha4_vysehrad_koncept_legalizace_0

Ostatně, lávka přes magistrálu byla jako cyklostezka legálně průjezdná dlouhá léta a ze západního cyklochodníku Nuselského mostu se na této straně nyní nelze legálně dostat vůbec nikam. Ne, že by to způsobovalo nějaké problémy. Domnívám se ale, že i cyklisté mají jistý nárok na prostředí, ve kterém se budou moci pohybovat stejně důstojně a legálně jako ostatní.

 

Stránky podporuje Hlavní město Praha v rámci projektu “Cyklisté Praze.”


Blog Cyklisté sobě byl v rámci projektu Podpora udržitelného rozvoje skrze komunitní spolupráci podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz.

Další z rubriky

O nové žalobě ohledně Karlína podrobněji :)

Spolek Auto*Mat se před několika dny účastnil podání dalšího návrhu na zrušení opatření obecné povahy (správní žaloby) „řešící“ cykloobousměrky v Karlíně. Stručně se o tom zmiňuje..více

Fotoreport z Vinohradské :)

Rekonstrukci Vinohradské se věnuji ze své pozice v Auto*Matu dlouhodobě. Již v roce 2015 jsem za spolek Auto*Mat podával připomínky ke koncepční studii, kterou tehdy..více

Podněty Cyklisté sobě předané městským částem Praha 1 – 6 :)

V březnu a červnu 2017 jsem poslal na městské části Praha 1 – 6 celkem zhruba 70 podnětů z databáze Cyklisté sobě. Podrobnosti k zaslaným..více

Cykloaktuality z Horních Počernic :)

Aktuální cyklodění v Horních Počernicích lze nalézt na stránkách  http://www.pocernice.cz/obcan/doprava/cyklo/.

Praha 1 chce zakázat jízdu na kole v pěších zónách v centru :)

Prohlásil to náměstek pro dopravu Richard Bureš na Facebooku v této diskusi. Důvodem jsou údajně „zvlčilé“ turistické agentury, které po zákazu segwayí přešly na elektrické..více

Připomínku proti rušení cykloobousměrek v Karlíně lze podat jen do 9.2. Auto*mat radí, jak na to. :)

Vzor pro formálně správné podání připomínky a koncept připomínky Auto*matu najdete v tomto veřejně přístupném google docu.

Nové podněty

    Whoooaaaaa, tak pan Json nechodi do práce!
    webdesign by 2046