Záříjová projížďka po akcích TSK na Praze 6

vyjizdka_zari_cut

Třetí a poslední letní vyjížďka Cyklisté sobě po připravovaných akcích proběhla v sobotu 24. září. Vlivem týdne mobility jsme ji nestihli dost zpropagovat, a tak nás na místo dorazilo jen pět (děti nepočítaje). Vyjížďku vedl šéfredaktor Prahou na kole Jirka Motýl a věnovala se také situaci po prodloužení metra do Motola a návrhům na zlepšení, které vyjednával s Prahou 6.

Začali jsme u metra Petřiny a seznámili se s rekonstrukcí tramvajové trati, z hlediska cyklodopravy nepříliš úspěšnou vzhledem k absenci cykloopatření v rekonstruované ulici Na Petřinách a nevyužití akce pro zlepšení příčných spojení, zejména ke stanici metra. Sídliště Petřiny se realizací stanice stalo vhodnou oblastí pro dojížďku B+R, bohužel, podmínky pro to nikdo příliš nevytváří.

Podívali jsme se na přejezd ulice Ankarské na Větrníku a pobavili se o trase A150 od Patočkovy po Vypich. Ta může být klidnou alternativou Střešovické, kde rekonstrukce tramvajové trati cyklo víceméně zabila zřízením kolizních šířek komunikace zejména ve stoupání. Je ale potřeba vyřešit MTB pěšinku za areálem vojenské nemocnice, což bude něco stát. Průjezd je navíc pro začátečníky náročný na orientaci. Bavili jsme se proto o možnosti, že by se v příštím roce zkusilo proznačit pár na orientaci náročných úseků gerilově.

Projeli jsme po chodníku Ankarské, který by si legalizaci také zasloužil, a podívali se na Vypich. I zde bylo promarněno pár příležitostí, byl zde zřízen nový chodník v trase celoměstského generelu, ale je příliš úzký na legalizaci. Pověděli jsme si o úspěchu, kterým bylo zřízení přejezdu přes tramvajové zastávky. Původní záměr byl mít přechod do zastávek na obou stranách pouze u označníků, takže pro příčné překonání Bělohorské by člověk musel projít podélně celé zastávky. Tato autíčkářská šílenost naštěstí neprošla. Jsou zde nicméně příšerné čekací doby na zelenou.

Po hezkých stezkách A150 a A157 jsme objeli oboru Hvězda. Odbočení po staré trase 201 do ulice Za Oborou bylo sice upraveno na chodník, současně na něm ale byla zakázána jízda na kole – opět u někoho převládla představa, že cyklisté mají jezdit jen po vyznačených stezkách a na ně se asi mají teleportovat (nebo si k nim možná dovézt kolo na střešním nosiči auta). Kolem ruzyňské věznice jsme dojeli k Drnovské a podél ní pokračovali na konec Vlastiny.

Oblast Drnovské a Vlastiny, kde mají vést páteřní trasy A34 a A16, je velmi smutná. Ve Vlastině ulici se bude stavět tramvajová trať a vzhledem k požadavkům na parkování bude výsledkem naprosto příšerný příčný profil, který plánovanou páteřku na další desítky let víceméně zabije. Na křížení s Drnovskou se navíc vůbec neřeší příčná vazba cyklo na trase A34. Jiří Motýl to v rámci projednávání připomínkoval, nicméně odpovědi, jichž se mu dostalo, byly tak trapné, že je snad ani nelze citovat. Bohužel, nebudeme-li se o takové akce více zajímat, budou i nadále vznikat příšerné realizace, a jedna taková nás v následujících letech čeká právě zde. Ostatně, budoucnost trasy A16 není růžová ani za Drnovskou, kdysi příjemnou polní cestu už postupně poškodila stavba dálnice R7 a následná výstavba spedičních areálů v Hostivici. Ránu z milosti ji asi zasadí požadavek Rostlinářského ústavu na zaplocení celé oblasti.

Po budoucí A34 jsme dojeli až na Dědinskou a zde se otočili do centra. Poslední setkání s budoucí tratí na Vlastině proběhlo na jejím vyústěním do Evropské. Ignorace cyklodopravy zde, stejně jako na mnoha jiných místech, zafixuje cyklisty na chodnících. Potom jsme si dali klidovou verzi A16 přes staré Dejvice, strkáním nad přejezdem do ulice Pod Ořechovkou, novou cyklooubousměrkou v Dělostřelekcké až po metro Hradčanská. Tato trasa by si zasloužila směrové proznačení a vyřešení pár problémů, proto byla zařazena k rychlým realizacím TSK. Pak jsme projeli kompromisní kombinaci v přidruženém prostoru kolem Milady Horákové a zapadnout do café Lajka. Tato projížďka byla asi nejvíc pesimistická, ukázala, že bezpečná jízda na kole v Praze vždy ustupuje jiným zájmům, jakmile se do místa nevejde. To se bohužel zatím nemění a bez důslednějšího veřejného tlaku se to také nezmění.

Přibližnou trasu vyjížďky ukazuje následující mapka:
vyjizdka_zati

 

Stránky podporuje Hlavní město Praha v rámci projektu “Cyklisté Praze.”


Blog Cyklisté sobě byl v rámci projektu Podpora udržitelného rozvoje skrze komunitní spolupráci podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz.

Další z rubriky

Prezentace ze semináře „Potřeby a požadavky cyklistů v provozu“ ke stažení :)

30. 03. - Platforma, akce
Seminář Cyklisté sobě v úterý 28. března zahrnoval téma potřeb a požadavků cyklistů v provozu a srovnání dánského a švýcarského systému cyklodopravy. Přednáška Vratislava Fillera..více

Změna obsahu březnového semináře :)

20. 03. - Platforma, akce
Seminář Cyklisté sobě na téma „Nová TP 179“, který měl proběhnout v úterý 28.3., se odkládá na 30. května 2017 z toho důvodu, že stále..více

Semináře Auto*matu k mobilitě v roce 2017 :)

13. 02. - Platforma, akce
Auto*mat pořádá v roce 2017 každý měsíc odborný seminář k málo probádaným tématům pražské dopravy – cyklistické i jiné. K prezentacím jsou pozváni experti z..více

Srpnová projížďka po akcích TSK na Praze 4 :)

06. 10. - Platforma, akce
Druhou ze tří letních projížděk Cyklisté sobě po akcích TSK vedl autor zadávacích karet v této oblasti, Marek Bělor, a proběhla opět v sobotu, 27...více

Červencová projížďka po akcích TSK na východě Prahy :)

06. 10. - Platforma, akce
V průběhu letních prázdnin a září jsme pod hlavičkou Cyklisté sobě uspořádali tři vyjížďky po připravovaných akcích Technické správy komunikací, zadaných zadávacími kartami pro rok..více

Exkurze po karlínských cykloobousměrkách :)

V úterý 31.5. pořádali Cyklisté sobě exkurzi po karlínských cykloobousměrkách. Důvodem bylo stanovení, které primárně zavádí zóny placeného stání, sekundárně ale také likviduje část cykloobousměrek..více

Nové podněty

Populární podněty

webdesign by 2046
↑ nahoru