Exkurze po Vršovické a Bělehradské

Ve čtvrtek 19. května uspořádali Cyklisté sobě exkurzi po ulicích Vršovické a Bělehradské. Kromě zájemců z místních skupin Cyklisté sobě byli přizváni a přítomni také zástupci Institutu plánování a rozvoje a Technické správy komunikací. Díky tomu jsme se mohli na řadě míst seznámit s detaily zlepšujícími fungování rekonstruovaných ulic, ale i více o pozadí vzniku některých cykloopatření, která na Prahou na kole vyvolala dosti odmítavou reakci (Vršovická, Bělehradská).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Debata u pěkně řešeného signalizovaného přechodu pro chodce nepřerušujícím cyklopruhy. Signalizace zde není zcela nezbytná, dozvěděli jsme se, že vznikla na požadavek městské části kvůli nedaleké škole.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Před ulicí Sportovní ukazuji, že cyklisté jedoucí přímo se zde musí řadit z řady důvodů nevhodně do levého pruhu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Chybějící napojení cyklostezky podél Botiče na druhou stranu vozovky. Zde by bylo nutné přeřešit celý koncept jízdy autobusů po tramvajovém pásu, což se asi nikomu moc nechtělo.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stoupání ulicí Bělehradskou jsme si vyzkoušeli na vlastní kůži.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zástupci Auto*Matu a IPR diskutují o možnosti legalizovat jízdu po chodníku v horní části Bělehradské.


Výsledkem jednání byla shoda na možnosti zlegalizovat pro jízdu na kole stoupání po chodníku ulice Bělehradské. V této věci jsem proto za Cyklisty sobě začal jednat s městskou částí Praha 2 a odborem Rozvoje a financování dopravy magistrátu.

 

Stránky podporuje Hlavní město Praha v rámci projektu “Cyklisté Praze.”


Blog Cyklisté sobě byl v rámci projektu Podpora udržitelného rozvoje skrze komunitní spolupráci podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz.

Další z rubriky

Praha 1 chce zakázat jízdu na kole v pěších zónách v centru :)

Prohlásil to náměstek pro dopravu Richard Bureš na Facebooku v této diskusi. Důvodem jsou údajně „zvlčilé“ turistické agentury, které po zákazu segwayí přešly na elektrické..více

Připomínku proti rušení cykloobousměrek v Karlíně lze podat jen do 9.2. Auto*mat radí, jak na to. :)

Vzor pro formálně správné podání připomínky a koncept připomínky Auto*matu najdete v tomto veřejně přístupném google docu.

Dejvická je zobousměrněná :)

Píše se rok 2016 po Kristu a celá Dejvická je pro jízdní kola obousměrná. Celá? Ne! Krátký jižní úsek podél železniční trati u Hradčanské stále odolává šlapajícím nájezdníkům. Začněme..více

Exkurze po karlínských cykloobousměrkách :)

V úterý 31.5. pořádali Cyklisté sobě exkurzi po karlínských cykloobousměrkách. Důvodem bylo stanovení, které primárně zavádí zóny placeného stání, sekundárně ale také likviduje část cykloobousměrek..více

Cykloopatření v okolí vídeňského konferenčního centra :)

Při nedávné návštěvě Vídně jsem se soustředil na cyklistické řešení v těsné blízkosti tamního kongresového centra, ve snaze zjistit, jak je zde řešen přístup pro..více

Propojení, které nebylo zadáno :)

Mezi akce, které byly doplněny do městských priorit usnesením č. 55/2016 se nedostala řada propojení, jež by také byla žádoucí. Patří mezi ně i moje..více

Nové podněty

Populární podněty

webdesign by 2046
↑ nahoru