Návody na konkrétní dopisy

Václav Kříž

Někteří z vás, co používáte web Cyklisté sobě, projevili zájem mít vzorové dopisy úřadům pro různé typy podnětů. V tomto článku ukáži, kam, jak, a proč bych psal v konkrétních případech. Rady hledejte také v Manuálu pro web Cyklisté soběJak psát podnětyNapište svým politikům.

Příšerný povrch

„příšerná dlažba v Trocnovské. Jsou zde vyježděné koleje a celé to dost připomíná tankodrom … , … mně by úplně stačilo předláždění/vyasfaltování.“

Pokud je na silnici něco poškozeného, zarostlého, nahlaste poruchu Technické správě komunikací (TSK).  Především když nahlásíte díry na hlavních ulicích, často je rychle opraví.


Oprava celé ulice je ale mnohem složitější a vy chcete vědět, kdy se dočkáte, proto vyžadujte odpověď emailem. U „Závada:“ musíte vybrat typ závady, „rozsypané sklo“ či „hýbající se kostky“ sice nejsou na výběr, ale i to je pro TSK cenná informace. TSK bez nás nemůže mít dokonalý přehled o tom, co je kde v nepořádku. Na kole si všimneme ledasčeho. Vyberte polohu v mapě a většina údajů se vyplní automaticky.

Legalizace

„U vjezdu do Heroldových sadů z rohu ulice Holandská je značka zákazu všech vozidel mimo těch s výjimkou od radnice Prahy 10. Tato cesta se nachází na doporučené trase A421, je to široká asfaltová cesta a není důvod, aby zde nebyl povolen vjezd cyklistů. Značka by měla být změněna na zákaz vjezdu motorových vozidel.“

V tomto případě jde o městskou část, která cyklodopravu podporuje. Zákaz vjezdu všech vozidel je často jen relikt z doby, kdy se na kola nemyslelo.

Konkrétně na Praze 10, posílejte podněty na vylepšení pro jízdu na kole Danielovi Bernardovi na email danielb@praha10.cz Tam, kde má cyklistická doprava podporu konkrétního politika či úředníka a Váš podnět bude tudíž dle možností řešen, není podle mne potřeba psát přes elektronickou podatelnu.

Výměna značky, Heroldovy sady
Komu: danielb@praha10.cz

Vážený pane Bernarde,

„U vjezdu do Heroldových sadů z rohu ulice Holandská je značka zákazu všech vozidel mimo těch s výjimkou od radnice Prahy 10 (viz fotografie). Tato cesta se nachází na doporučené trase A421, je to široká asfaltová cesta a není důvod, aby zde nebyl povolen vjezd cyklistů. Značku navrhuji vyměnit za zákaz vjezdu všech motorových vozidel. Osobně by mi tato úprava pomohla, jezdím tudy ve směru do kopce několikrát týdně.

Děkuji za Vaší dosavadní práci

S pozdravem

Jméno Příjmení

Cykloobousměrky

Jednosměrky jsou vytvářeny často proto, aby si řidiči nezkracovali cestu obytnou čtvrtí. Bočními ulicemi pak nejde nikam dojet, což jaksi omylem brání pohybu na kole, pro který jsou boční ulice kvůli stresující hlavní často jedinou možností.

Nahlásil dvě jednosměrky, které mu vadí, obě na Praze 4.

O tom, kde budou jaké dopravní značky rozhoduje po vyjádření policie silniční správní úřad. O dopravních značkách v pražských bočních ulicích (obvykle v těch, kde nejezdí MHD), rozhoduje Odbor dopravy městské části.

Praha 4 je městská část, na jejímž území se v minulosti dělaly cyklodopravní zásahy k lepšímu i k horšímu. Není jisté, co se s podnětem bude dít. Pokud bude podnět ignorován, je žádoucí, aby byl evidován, proto si je lepší dle obstrukčních podmínek pro použití elektronické podatelny vyřídit elektronický podpis.

Cykloobousměrky Boleslavova a Na Vítězné pláni

komu: posta@praha4.cz
jaroslav.vodak@praha4.cz

kopie: cyklo@cityofprague.cz

Prosím podatelnu o potvrzení příjmu,

Vedoucí Odboru životního prostředí a dopravy MČ Praha 4

Vážený pane Vodáku,

jako člověka, který žil několik let v Nizozemsku a po Praze se dopravuje často za každodenními záležitostmi na kole, mne velmi těší, že se v poslední době po vzoru západoevropských měst i v naší metropoli objevují opatření pro cyklistickou dopravu. Loni mne potěšil nový cyklopruh v Jeremenkově, díky kterému je stoupání od Vltavy znatelně příjemnější.

Prosím o řešení následujících dvou problémů, se kterými se na cestách po městě setkávám téměř denně:

1) V horním úseku ulice Boleslavova (na mapě: http://www.cyklistesobe.cz/issues/513-boleslavova-ulice-zobousmerneni-pro-cyklisty ) již několik měsíců funguje jednosměrka, která má snad své opodstatnění pro auta, ale už ne pro kola. Na to, aby se zde kola a auta vyhnula, je silnice široká dostatečně, dříve se tu, třebaže těsně, vyhnula i protijedoucí auta. Jednosměrka způsobuje poněkud absurdní situaci, že kdokoliv by se chtěl dostat z jednoho konce tohoto cca. 300metrového úseku na druhý (tj. od křížení Boleslavovy se Ctiborovou ke křižovatce Boleslavovy s Čiklovou) a nechtěl porušovat pravidla ani sesedat, musel by udělat objížďku ca. 1,5 km.

2) Při cestě od Gymnázia Na Vítězné pláni, resp. z Nuslí, k cyklotrase A41 přes Nuselský most je jednosměrka (na mapě: http://www.cyklistesobe.cz/issues/517-na-vitezne-plani-zobousmerneni-pro-cyklisty ), která cyklisty nutí buď přesunout se na chodník, nebo absolvovat dlouhou objížďku. Obecně je silnice na míjení auta a kola dostatečně široká, prvních pár desítek metrů ji ovšem zužují šikmo parkující auta.

Jaké kroky učiníte k umožnění obousměrného průjezdu na kole těmito ulicemi?

Prosím o informaci jakým způsobem byl tento podnět vyřízen. Odpověď emailem bohatě stačí.

Děkuji a s pozdravem,

Jméno Příjmení
Ulice číslo
Praha XX
elektronicka@adresa.cz

Stoupání Jeremenkovou.

Nepadla vám zelená

„Semafor před vjezdem z ulice U Královské louky na Nádražní nedetekuje cyklisty. Ověřeno v levém odbočovacím pruhu.“

Závadu můžete nahlásit telefonicky na ELTODO tel. 800 101 109, nebo online. Spojí se s Vámi a závada bývá ještě v den nahlášení opravena. Opět platí, že nejsou dokonalí a o všech mouchách nevědí.

Buďte čitelní

Aby se podněty nezasekly na našem komunikačním šumu, napište jako autor podnětu v diskusním vláknu na Cyklistech sobě třeba „vím, kam psát, za týden napíšu na Odbor dopravy Prahy 9“ nebo „napíšu, ale nevím kam“ nebo „nebudu psát na úřad“.

Ve vytváření tohoto návodu budu pokračovat. Poradit se vám snažím přímo u konkrétních podnětů na Cyklistech sobě, které přidáte do mapy.

Pokud Vás nebaví psát si s úřady můžete:

Blikačka pro každého černého jezdce.

 

 

Stránky podporuje Hlavní město Praha v rámci projektu “Cyklisté Praze.”


Blog Cyklisté sobě byl v rámci projektu Podpora udržitelného rozvoje skrze komunitní spolupráci podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz.

Další z rubriky

Cykloaktuality z Horních Počernic :)

Aktuální cyklodění v Horních Počernicích lze nalézt na stránkách  http://www.pocernice.cz/obcan/doprava/cyklo/.

Prezentace ze semináře „Potřeby a požadavky cyklistů v provozu“ ke stažení :)

30. 03. - Platforma, akce
Seminář Cyklisté sobě v úterý 28. března zahrnoval téma potřeb a požadavků cyklistů v provozu a srovnání dánského a švýcarského systému cyklodopravy. Přednáška Vratislava Fillera..více

Změna obsahu březnového semináře :)

20. 03. - Platforma, akce
Seminář Cyklisté sobě na téma „Nová TP 179“, který měl proběhnout v úterý 28.3., se odkládá na 30. května 2017 z toho důvodu, že stále..více

Semináře Auto*matu k mobilitě v roce 2017 :)

13. 02. - Platforma, akce
Auto*mat pořádá v roce 2017 každý měsíc odborný seminář k málo probádaným tématům pražské dopravy – cyklistické i jiné. K prezentacím jsou pozváni experti z..více

Záříjová projížďka po akcích TSK na Praze 6 :)

06. 10. - Platforma, akce
Třetí a poslední letní vyjížďka Cyklisté sobě po připravovaných akcích proběhla v sobotu 24. září. Vlivem týdne mobility jsme ji nestihli dost zpropagovat, a tak..více

Srpnová projížďka po akcích TSK na Praze 4 :)

06. 10. - Platforma, akce
Druhou ze tří letních projížděk Cyklisté sobě po akcích TSK vedl autor zadávacích karet v této oblasti, Marek Bělor, a proběhla opět v sobotu, 27...více

Nové podněty

Populární podněty

webdesign by 2046
↑ nahoru