Kdo jiný přidá podnět, když ne ty?

Václav Kříž

zdroje: Prahou na kole

Jel jsem nedávno z Holešovic do Hloubětína a nestačil se divit, s kolika místy po cestě je stále něco v nepořádku. A především se divím, že si problémů nikdo přede mnou nevšiml. Někdo jistě po podobné trase pravidelně jezdí. Na webu Cyklisté sobě si pro sebe může označit trasu či oblast zájmu a zamalovat do mapy, jaké místo a proč mu vadí, prodiskutovat místo s ostatními a ideálně také napsat na úřad o nápravu.

Libeňský most krátkodobě

Stezka po jižním chodníku začíná na holešovické straně sto metrů za křižovatkou. Někteří se na ní proto vykašlou a jedou po vozovce plné děr. Jiní najedou už přes přechod na snížený obrubník a jedou sto metrů po chodníku. Při jízdě zpátky je chybějící rampa větší problém, protože přes přechod jet nesmíme a zelená na přechodu je mnohem kratší než z vozovky. Nějaká rampa v obou směrech by se hodila. Bylo by to provizorní řešení na několik let. Technická správa komunikací (TSK) snížila již mnoho obrubníků, jen jí musí někdo požádat a ptát se. TSK lze na hlášení poruch požádat o opravu děr i snížení obrubníku.

Libeňský most dlouhodobě

Most je ve špatném stavu. Léta se odkládá jeho přestavba, která je připravená jako zbourání a postavení mostu zcela znova. Přes pět let leží v šuplíku projekt přestavby, který cyklostezky ani řešení návazných křižovatek neobsahuje. Obsahuje však rozšíření na dva pruhy v každém směru. Tady by bylo vhodné, aby se někdo náměstka pro infrastrukturu Jiřího Nouzy zeptal zda se při přestavbě Libeňského mostu počítá a s jakým řešením cyklisty. Pokud nám to bude jedno, může se stát, že po nalezení peněz Praha (zastoupená Odborem městského investora, který má různé velké kusy silnic na starosti) vytáhne stávající nevyhovující projekt. Dostali jsme ideální nástroj. Kdokoliv teď může položit online dotaz na konkrétního člena Rady, tedy primátora, náměstka či radního.

Hrbolatá Palmovka

Kostky na tramvajové křižovatce nejsou tak hrozné jako ve Vodičkově. I tak ale znesnadňují ukazování směru a přejezd kolejí a výhybek. Nakonec i kvůli nim je z kola dřív osmička a musí se dřív opravovat. Bylo by vhodné, aby se při rekonstrukcích, ke kterým v budoucnu dojde počítalo s výměnou za hladší povrch. Lze opět položit online dotaz na radního pro dopravu Jiřího Pařízka.

Nedokonalá stezka podél Rokytky

Dále bych pokračoval rád podél Rokytky oddělen od provozu. Jenže vysoký obrubník, nevyznačená stezka z ulice Na Žertvách, nepřehledný podjezd, vysoký obrubník na parkovišti, úzká cesta (odpoledne plná pěších), stále nezpevněný úsek, schod na cestě, chybějící přejezd Sokolovské, znovu úzká cesta a šikana u Mlékárenské mě natolik odrazuje, že jsem si našel rychlejší trasu. Jel jsem na Balabenku a z Poděbradské odbočil do Ocelářské.

Propojka u metra Českomoravská

Ocelářská ulice byla před několika lety přepůlena na dvě části. Kdyby tenkrát Praha 9 měla stejně jako Praha 3 a Praha 10 zpracovaný kvalitní cyklogenerel, věděla by, že při úpravách svých bočních ulic je žádoucí zachovat komfortní průjezd na kole. Ušetřila by tisíce za nápravu nepovedeného zásahu. Na tuto příležitost by měl být upozorněn nejdříve vedoucí Odboru dopravy Prahy 9. V našem návodu Napište svým politikům máte předpřipravenou šablonu a adresy. Radní pro dopravu Prahy 9 by se měl na tomto praktickém příkladě dozvědět, že kdyby a on a úředníci městské části měli a vhodně používali cyklogenerel, vyvarovali by se mnoha dalším chybám, jejichž náprava stojí miliony.

Musíš do kroku, aby sis neničil kolo, nepočítá se s tebou.

Mohla tu být cíleně vytvořená zkratka. Haag, Nizozemsko.

Nájezd na stezku do Hloubětína

Aktuální napojení z Ocelářské na stezku do Hloubětína vede buď přes obrubník a po vyšlapané pěšince nebo přes obrubník, zaparkovaná auta a po stoupajícím chodníčku. Je to velká škoda. Přijet od centra podél Rokytky znamená okliku a mnoho absurdních míst. Ocelářská je skvělá zkratka. Její význam ještě naroste až Krejcárek a Balabenku propojí prodloužení drážní stezky. Ocelářská se pak stene jednou ze spojnic. Oddělení bezmotorové dopravy na magistrátu by o tomto nápadu mělo vědět. Zkuste cyklo@cityofprague.cz

Místo pěšinky může být stezka, obrubník nemusí být.

S majitelem uzavřeného areálu jistě jde vyjednat zprůchodnění a zprůjezdnění na kole. Otevře se pak řada nových lokálních spojení.

Vpravo pak nebudou ploty nýbrž průjezd v minimálním provozu například k metru Českomoravská či nádraží Libeň.

Stojan

U zahrádky restaurace pod Eliškou mají stojan drátolam. Pokud jim má zákazník sedět v restauraci v klidu, je třeba při parkování přivázat kolo za rám. Stojany pouze na přední kolo (obecně nazývané “drátolamy”) zákazníka na kole rozhodně nepřilákají. Zdánlivá výhodnost spočívající v nižší ceně a vyšší kapacitě tak nakonec vede k promrhání investice. Stačí si zagůglit, najít email provozovatele, tento nedostatek vysvětlit a požádat ho o kvalitnější stojan.

Třeba jen nevědí, že je pro bezpečné parkování kol nepoužitelný.

Pokračování je na tobě

Stačí jet dál a vidím tolik chyb, které si zaslouží řešení. Ale já ani několik dalších nemůže řešit všechno. Jsou čtenářům Prahou na kole problémy jedno? Jsou jim jedno a přiznávají tak, že jsou se současným stavem smířeni? Přijde mi to divné, to jsme dosáhli takové slepoty, že už ty problémy vnímáme jako něco normálního a v podstatě se tím dostáváme do pozice, že cyklista je desperát, který fakt musí snášet takovéhle věci jako vylézání na obrubníky, vyklepávání šroubků na dlažbě či let na létajícím kole přes ohrady?

Jestli nemáte žádné problémové místo na své trase, jste divný. Ano samozřejmě, že když pošlete email na úřad, můžete pochybovat, že se na tom místě něco zlepší, ale pokud neupozorníte, že je něco špatně a ani ten podnět na web nepřidáte, tak už se to vůbec nezlepší.

web Cyklisté sobě

Manuál pro web Cyklisté sobě

Jak psát podněty

 

Stránky podporuje Hlavní město Praha v rámci projektu “Cyklisté Praze.”


Blog Cyklisté sobě byl v rámci projektu Podpora udržitelného rozvoje skrze komunitní spolupráci podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz.

Další z rubriky

Cykloaktuality z Horních Počernic :)

Aktuální cyklodění v Horních Počernicích lze nalézt na stránkách  http://www.pocernice.cz/obcan/doprava/cyklo/.

Praha 1 chce zakázat jízdu na kole v pěších zónách v centru :)

Prohlásil to náměstek pro dopravu Richard Bureš na Facebooku v této diskusi. Důvodem jsou údajně „zvlčilé“ turistické agentury, které po zákazu segwayí přešly na elektrické..více

Připomínku proti rušení cykloobousměrek v Karlíně lze podat jen do 9.2. Auto*mat radí, jak na to. :)

Vzor pro formálně správné podání připomínky a koncept připomínky Auto*matu najdete v tomto veřejně přístupném google docu.

Dejvická je zobousměrněná :)

Píše se rok 2016 po Kristu a celá Dejvická je pro jízdní kola obousměrná. Celá? Ne! Krátký jižní úsek podél železniční trati u Hradčanské stále odolává šlapajícím nájezdníkům. Začněme..více

Exkurze po Vršovické a Bělehradské :)

Ve čtvrtek 19. května uspořádali Cyklisté sobě exkurzi po ulicích Vršovické a Bělehradské. Kromě zájemců z místních skupin Cyklisté sobě byli přizváni a přítomni také..více

Exkurze po karlínských cykloobousměrkách :)

V úterý 31.5. pořádali Cyklisté sobě exkurzi po karlínských cykloobousměrkách. Důvodem bylo stanovení, které primárně zavádí zóny placeného stání, sekundárně ale také likviduje část cykloobousměrek..více

Nové podněty

Populární podněty

webdesign by 2046
↑ nahoru